czwartek, 23 stycznia 2020

Skoki kopane







Skoki kopane w łyżwiarstwie figurowym

  • Toe loop – jeden ze skoków kopanych rozpoczynany z najazdu tyłem z zewnętrznej krawędzi prawej łyżwy i lądowany na tej samej zewnętrznej krawędzi. W Europie bywa nazywany cherry flip. Może być wykonywany w kombinacji od razu po poprzednim skoku. Toe loop rozpoczynany i lądowany na krawędzi wewnętrznej nazywany nosi nazwę toe valley i jest traktowany na równi z klasycznym toe loopem.

  • Flip – skok kopany rozpoczynany z najazdu tyłem z wewnętrznej krawędzi lewej łyżwy. Wykonywany z prawej nogi po wbiciu ząbków łyżwy w lód. Niekiedy łyżwiarze zmieniają krawędź z wewnętrznej na zewnętrzną, co sprawia, że łyżwiarze skaczą nieprawidłowego lutza i jest uznawane za błąd nazywany lipa. Lądowanie flipa następuje tyłem na zewnętrzną krawędź prawej łyżwy.
  • Lutz – skok kopany w którym łyżwiarz rozpoczyna go tyłem na zewnętrznej krawędzi lewej łyżwy, a prawą łyżwę wbija w lód. Ląduje na zewnętrznej krawędzi prawej łyżwy. Dość często, łyżwiarze ułatwiają sobie skok, zmieniając krawędź z zewnętrznej na łatwiejszą wewnętrzną i skaczą w zasadzie flipa. Określa się to mianem flutza i uznaje za błąd.

Toeloop                               Toe loop jump



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoki kopane

Skoki kopane w łyżwiarstwie figurowym Toe loop  – jeden ze skoków kopanych rozpoczynany z najazdu tyłem z zewnętrznej kr...